Qui Som

Josep Maria Gregori i Cifré (Universitat Autònoma de Barcelona)

Catedràtic de Musicologia de la UAB. La seva recerca musicològica comprèn aspectes històrics i interpretatius de la música dels segles XV al XIX i temes de pensament i d’estètica musicals, sobre els quals ha publicat nombrosos llibres i articles, i presentat ponències i comunicacions a congressos nacionals i internacionals. Ha rebut diversos guardons d’investigació musicològica, com els premis Higini Anglès de la Societat Catalana de Musicologia (1977), Fundació Güell de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (1982), Emili Pujol (1991), Fundació Ernest Lluch (2008), Beca E. Lluch Ciutat d’Olot (2010) i Joan Mercader (Igualada (2014). Ha estat secretari de l’Institut de Musicologia Josep Ricart i Matas (1979-2002); secretari de la Societat Catalana de Musicologia (1992-2004); acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (2007) i membre de l’Institut d’Estudis Catalans (2017).

IFMuC: hereu de les primeres recerques sobre patrimoni musical que va inaugurar Francesc Bonastre des del Centre de Documentació Musical de la UAB (1973-1979) i l’Institut de Musicologia Josep Ricart i Matas (1980-2016), el projecte IFMuC fou endegat el 2001 per Josep Maria Gregori en el si del Departament d’Art i Musicologia de la UAB amb l’objectiu de dur a terme la catalogació dels fons musicals de Catalunya.

Actualment IFMuC està coordinat per Josep Maria Gregori i Carles Badal.

Jordi Ballester i Gibert (Universitat Autònoma de Barcelona)

Antic president de la Societat Catalana de Musicologia i catedràtic de musicologia de la UAB, dedicà la seva recerca a l’organologia i a la iconografia musical. Fou autor de nombroses publicacions sobre aquests temes. En els darrers anys els seus treballs es van centrar particularment en la relació entre música i arts plàstiques. Fou col·laborador habitual de la revista Music in Art (Research Center for Music Iconography / City University of New York) i de la revista Imago Musicae, principals referents internacionals sobre aquestes temàtiques. Va ser membre del Study Group for Musical Iconography in European Art, i liaison officer a l’Associació RIdIM (Répertoire International d’Iconographie Musicale) en representació de la Societat Internacional de Musicologia, així com membre del jurat del The Claire Brook Award -for works on music iconography- que convoca el Barry S. Brook Center for Music Research and Documentation (The Graduate Center -CUNY-).

IcMuC: projecte iniciat durant el curs acadèmic 2016-17 en el si del Departament d’Art i Musicologia de la UAB, sota la direcció i la coordinació de Jordi Ballester. El seu objectiu se centra en la catalogació d’obres d’art amb iconografia musical preservades a Catalunya. Actualment treballen en el projecte Anna Andreu, Francesca Artigues, Vanessa Esteve, Maria Lafuente i Cristina Reynés, especialistes en iconografia musical.

Emili Ros-Fàbregas (Institució Milà i Fontanals, CSIC)

Investigador Científic en Musicologia del CSIC, Institució Milà i Fontanals de Barcelona des de 2009. Va obtenir el Màster en Piano a la Universitat de Hartford i el doctorat Ph. D. en Musicologia a la City University of New York, CUNY (1992), on va treballar en projectes internacionals promoguts pel CUNY Center for Music Research and Documentation, centre del que va arribar a ser Director Associat (1992-1993). La seva investigació tracta especialment sobre música del Renaixement, historiografia de la música i, darrerament, aspectes de la musicologia digital. Va ser professor d’història de la música a Brooklyn College, New York (1986-1992) i Boston University (1993-1998), on dirigia el Collegium Musicum. Després de residir vint anys als Estats Units, va ser Professor Titular de les universitats de Granada i Girona; ha obtingut fellowships de les universitats de Cambridge i Chicago. És responsable dels recursos digitals Fons de Música Tradicional IMF-CSIC (FMT) i Books of Hispanic Polyphony IMF-CSIC (BHP). El 2013 va ser elegit Membre de l’Academia Europaea.

FMT i BHP: formen part dels objectius del Projecte I+D “Polifonía hispana y música de tradición oral en la era de las humanidades digitales” (HAR2016-75371-P, MICIU, 2016-2020; IPs: Emili Ros-Fàbregas i María Gembero-Ustárroz). FMT, amb prop de 19.000 peces, és el recurs online més important de música de tradició oral del mon hispà. BHP és una eina de recerca sobre llibres manuscrits i impresos de polifonia a Espanya i llibres amb polifonia hispana d’altres països.

Carles Badal Pérez-Alarcón (Universitat Autònoma de Barcelona)

Coordinador del projecte Fontes Musicae Cataloniae i encarregat del disseny i desenvolupament web del projecte. Doctor en musicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) especialitzat en arxius i patrimoni musical. La seva tesi doctoral se centra en la història de la capella de música de Santa María del Pi a Barcelona en el període 1700-1936 i l’estudi del nivell de vida dels seus músics, comparant els seus ingressos amb dades macro-econòmiques. Des de 2016 col·labora en la catalogació de col·leccions musicals per al projecte IFMuC (UAB) que també coordina des de 2023. Amb especial interès en la tecnologia OMR i HMR, ha participat en el projecte DoLoRes, al Centre de Visió per Computador de la UAB, en el desenvolupament de software per a la transcripció automàtica de partitures manuscrites. Amb anterioritat i paral·lelament a la seva recerca, des de 2016 ha desenvolupat la seva activitat com a intèrpret en nombroses formacions musicals de l’àmbit del pop i el rock.