Josep Maria Gregori i Cifré (Universitat Autònoma de Barcelona)

Catedràtic de Musicologia de la UAB. La seva recerca musicològica comprèn aspectes històrics i interpretatius de la música dels segles XV al XIX i temes de pensament i d’estètica musicals, sobre els quals ha publicat nombrosos llibres i articles, i presentat ponències i comunicacions a congressos nacionals i internacionals. Ha rebut diversos guardons d’investigació musicològica, com els premis Higini Anglès de la Societat Catalana de Musicologia (1977), Fundació Güell de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (1982), Emili Pujol (1991), Fundació Ernest Lluch (2008), Beca E. Lluch Ciutat d’Olot (2010) i Joan Mercader (Igualada (2014). Ha estat secretari de l’Institut de Musicologia Josep Ricart i Matas (1979-2002); secretari de la Societat Catalana de Musicologia (1992-2004); acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi (2007) i membre de l’Institut d’Estudis Catalans (2017).

IFMuC: Projecte coordinat per Josep Maria Gregori i iniciat el2001 en el si del Departament d’Art i Musicologia de la UAB. El projecte se centra en la catalogació del repertori compositiu de les col·leccions de manuscrits i impresos dels fons musicals de Catalunya. Entre 2001 i 2017, IFMuC ha comptat, de forma successiva, amb la col·laboració dels Drs. Jordi Rifé i Aurèlia Pessarrodona, i dels llicenciats Sandra Coronel, Andreu Guinart, MartaGrassot, Gerard Moreno, Neus Cabot, Olga Niubó, Anna Torrent, Jordi Puig, Carme Monells, Elena Salgado, Montserrat Giménez, Montserrat Canela, Anna Romeu i Nil Fernández.

Actualment col·laboren en el projecte Carles Badal (doctorand de musicologia) i Anna Maria Anglada (graduada en musicologia).

Jordi Ballester i Gibert (Universitat Autònoma de Barcelona)

Actual president de la Societat Catalana de Musicologia. Professor titular de musicologia de la UAB, dedica la seva recerca a l’organologia i a la iconografia musical. És autor de nombroses publicacions sobre aquests temes. En els darrers anys els seus treballs s’han centrat particularment en la relació entre música i arts plàstiques. És col·laborador habitual de la revista Music in Art (Research Center for Music Iconography / City University of New York) i de la revista Imago Musicae, principals referents internacionals sobre aquestes temàtiques. És membre del Study Groupfor Musical Iconography in European Art, i va ser liaison officer a l’Associació RIdIM (Répertoire International d’Iconographie Musicale) enrepresentació de la Societat Internacional de Musicologia. També és membre deljurat del The Claire Brook Award -for works on music iconography- que convoca el Barry S.Brook Center for Music Research and Documentation (The Graduate Center -CUNY-).

IcMuC: projecte iniciat el durant el curs acadèmic 2016-17 en el si del Departament d’Art i Musicologia de la UAB i coordinat per Jordi Ballester. El seu objectiu és la catalogació d’obres d’art amb iconografia musical preservades a Catalunya. Actualment col·laboren en el projecte Cristina Reynés Lamela (graduada en musicologia i màster en història de l’art) i Maria Lafuente Terrado (graduada en musicologia).

Emili Ros-Fàbregas (Institució Milà i Fontanals, CSIC)

Investigador Científic en Musicologia del CSIC, Institució Milà i Fontanals de Barcelona des de 2009. Va obtenir el Màster en Piano a la Universitat de Hartford i el doctorat Ph. D. en Musicologia a la City University of New York, CUNY (1992), on va treballar en projectes internacionals promoguts pel CUNY Center for Music Research and Documentation, centre del que va arribar a ser Director Associat (1992-1993). La seva investigació tracta especialment sobre música del Renaixement, historiografia de la música i, darrerament, aspectes de la musicologia digital. Va ser professor d’història de la música a Brooklyn College, New York (1986-1992) i Boston University (1993-1998), on dirigia el Collegium Musicum. Després de residir vint anys als Estats Units, va ser Professor Titular de les universitats de Granada i Girona; ha obtingut fellowships de les universitats de Cambridge i Chicago. És responsable dels recursos digitals Fons de Música Tradicional IMF-CSIC (FMT) i Books of Hispanic Polyphony IMF-CSIC (BHP). El 2013 va ser elegit Membre de l’Academia Europaea.

FMT i BHP: formen part dels objectius del Projecte I+D “Polifonía hispana y música de tradición oral en la era de las humanidades digitales” (HAR2016-75371-P, MICIU, 2016-2020; IPs: Emili Ros-Fàbregas i María Gembero-Ustárroz). FMT, amb prop de 19.000 peces, és el recurs online més important de música de tradició oral del mon hispà. BHP és una eina de recerca sobre llibres manuscrits i impresos de polifonia a Espanya i llibres amb polifonia hispana d’altres països.